fbpx

Workshopgevers en muzikanten

Superfijn dat je je liefde, energie en kwaliteit komt delen op het Kundalini Yoga Festival van 19-23 december 2019, zodat we er samen een prachtig event van maken.

Wat zijn de richtlijnen voor de workshopleiders en muzikanten:

  • Je geeft op basis van SEVA (selfless service) een workshop en/of deelt je muziek. Een belangrijke reden waarom er tot nu toe geen Kundalini Yoga Festival in Nederland is geweest, is dat tot nu toe niemand het financiële risico durfde te dragen. Dat is ook de reden waarom het voor de organisatie niet mogelijk is om je een vergoeding voor je tijd/energie te geven. Wij realiseren ons maar al te goed dat zonder jullie er geen festival is. Onze dank is daarom ook groot. Wij zullen ons best doen je een prachtig podium te geven en je zoveel mogelijk in het licht te zetten, o.a. in onze sociale media uitingen.
  • Je mag gratis deelnemen aan het festival op de dagen dat je een workshop geeft.
  • Je betaalt per nacht dat je aanwezig bent, 25 euro, om de locatie te kunnen bekostigen.
  • Partners en kinderen die je meebrengt, betalen voor het festival, omdat we voor hen als organisatie kosten maken, zoals een bed, het eten, kinderkamp etc.

Hoop dat het, na het lezen van deze beschrijving, duidelijk is onder welke voorwaarden we het festival mogelijk maken en dat je net als ons er naar uit kijkt om er samen een onvergetelijke, upliftende ervaring te hebben.

Seva

Seva is selfless service and you are spiritual people. Serve the spirit of others. You will be bountiful, blissful and bright. Yogi Bhajan 1/17/93

Seva is dienstbaar zijn, dit kan natuurlijk voor jou zijn maar voor een ander kan het een uitdaging zijn. Om dienstbaar zijn te oefenen en te ervaren is er op het Festival Karma Yoga, helpen of ook wel corvee genoemd.

Om iedereen die ervaring van selfless serving te geven, om 1/10 van je tijd te geven aan het universum, ben je tijdens het festival 1 1/2 tot 2 uur bezig met Karma Yoga, bijvoorbeeld groente snijden, eten uitdelen, schoonmaken enz. Je kunt gaan voor iets bekends, iets dat je fijn vindt of je kunt jezelf uitdagen!

De Missel

Elke ochtend om 10 uur is er een bijeenkomst met de groep waar je mee werkt, dit heet DE MISSEL. Hier wordt uitgelegd wat je precies gaat doen, waar je begint en hoe laat. Het is je kleine “familie” op het festival tussen alle mensen, je kunt er je vragen stellen en je krijgt informatie over het festival.

You will never find a community leader who doesn’t know how to give—Seva.  Giving is the only way. Don’t give only to those who ask. Give to those who don’t ask. Keep on giving. Become a giver. Your faculty and God’s faculty will become the same. That’s absolute divinity. Yogi Bhajan 9/4/01

Seva means selfless service. It’s the character of Santa Claus, giving gifts without asking for anything. Yogi Bhajan 12/25/92

 

 

Seva STAFF

Voor Sevadars die al eerder op een Yoga Festival geweest zijn is er het Seva STAFF team. Een prachtige kans om de Sangat te dienen! Deze banen beginnen in de ochtend op de dag dat het festival begint (donderdag 19 december). Het brengt verantwoordelijkheid naar het festival en draagt bij aan een mooi groepsbewustzijn. Je bent 4 of 8 uur per dag bezig met Seva. Je zult waarschijnlijk een deel van het programma missen. Door je onbaatzuchtige actie zal het effect van het festival hetzelfde zijn (of zelfs intensiever).

Korting Festivalprijs

Er is een beperkte mogelijkheid om een ​​halve of volledige korting te ontvangen op de festivalprijs* door deel te nemen aan de Seva STAFF. Uit dankbaarheid vanuit de organisatie voor jouw onbaatzuchtig handelen krijg je 50% korting op je festival ticket bij een Seva taak die ongeveer 4 uur per dag in beslag neemt en volledige korting voor Seva die ongeveer 8 uur per dag duurt.

*(op de normale festival- en slaapkamer prijs, niet op de kosten voor de upgrade naar een 2 of 3 persoonskamer)

Serve people. Don’t expect results. Don’t put your harpoon into another person. Just serve. It will be an everlasting friendship. Yogi Bhajan

Hoe schrijf je jezelf in als Seva STAFF lid?

Stap 1: Neem contact op met de Seva Coördinator voor het type Seva waarin je geïnteresseerd bent door een mail te sturen naar het aangegeven e-mail adres (zie hieronder).

Stap 2: Als er een Seva taak beschikbaar is in het betreffende werkgebied, stuurt de Seva Coördinator je een STAFF- formulier toe. Vul het STAFF-formulier in en stuur het terug naar de Seva Coördinator, deze stuurt het door naar de Yoga Festival Office.

Stap 3: Je ontvangt een bericht van de Seva Coördinator.

Stap 4: Als je geaccepteerd bent stuurt de Seva Coördinator je een e-mail met een link om het seva ticket te kopen, koop het ticket online en vermeld erbij welke seva taak je gaat doen.

Stap 5: Je ontvangt van de Seva Coördinator het Seva Draaiboek en als je Missel leider bent het Handboek Missel leiders, neem deze documenten door!

Stap 6: Ga als je aankomt naar de Seva registratie en start daarna met de Seva volgens de behoeften/ afspraken van het werkgebied (zie draai- en handboek). Let op: als je je Seva STAFF taak niet start zoals afgesproken, zal je Seva Coördinator je seva ticket annuleren en dien je alsnog de volledige Festival prijs te betalen.

 

Werkgebieden en contactgegevens 

           – Peutergroep 0 tot ± 5 jaar

           – Kinderen van 5 tot ± 9 jaar

           – Pre-tieners van 9 tot ± 14 jaar

           – Tieners 14 tot ± 18 jaar          

Beschrijving van enkele werkgebieden

Missel Leiders, meerdere sevadars nodig

Deze baan is voor Kundalini yoga docenten die al op een yogafestival zijn geweest en hebben deelgenomen aan een misl groep en seva-activiteiten. Missel leiders hebben een vriendelijke, positieve en een inspirerende houding ten opzichte van seva. Ze zijn flexibel en beschikken over een aantal organisatievaardigheden. Elke ochtend van 10 – 11.15 uur leid je de missel (gearrangeerd door seva). Je creëert een familie sfeer binnen de groep, deelt informatie over het hele festival en coördineert de seva-activiteit van je groep.

Seva-groepen:

  • Zaal reiniging
  • Spirituele reiniging ruimtes
  • Sanitair reiniging
  • Muziek, wake up call!
  • Eten serveren, ochtend en avond
  • Thee en Golden milk
  • De Afwas
  • Groente snijden
  • Gurdwara
  • BPT, Bewaking, Parkeren en Techniek
  • Verzorging

De missel leider krijgt een seva-beschrijving die de benodigde informatie bevat, Het Seva Draaiboek en het Missel leider Handboek.

Tijdens het diner is er een bijeenkomst van missel leiders voor feedback van de missel-groep en voor het delen van de ervaring als missel leider. Het is ook een tijd voor het doorgeven van belangrijke festivalinformatie, d.w.z. wijziging van het programma, activiteiten, enz …

Missel leiders dienen op donderdag voor 12 uur op het festival aan te komen voor een algemene oriëntatie en de introductie bijeenkomst om 14.00 uur met alle missel leiders!

 

Registratie, meerdere sevadars nodig

Voor deze taak is het vereist dat je ten minste één keer naar een yoga festival bent geweest. Je registreert personen die aankomen op het yogafestival ter plaatse, voor het Festival, hun Kamer of Seva. De Registratie is gesloten tijdens lessen. We hebben mensen nodig die vriendelijk zijn en goed in organisatie en papierwerk. Dit is een Seva van 4 uur per dag.

Je dient donderdag om 11 uur aanwezig te zijn voor een trainingsbijeenkomst.

 

Bewaking en Parkeren, meerdere sevadars nodig

Functieomschrijving: Het BPT team is op het Yoga Festival verantwoordelijk voor het eerste communicatie en voor alle beveiligings gebieden, zoals:

  • Bezoekers verwelkomen
  • Informatie, regels aangeven
  • Het geven en controleren van parkeerinstructies
  • Parkeerplaatsen beheren
  • Bazaar gebied, bevoorrading begeleiden
  • Zorgen dat mensen de regels volgen

De beveiliging kan ook actie ondernemen in noodsituaties zoals ongevallen, ziekte, veiligheidsrisico’s of andere ongebruikelijke situaties. De hoofdverantwoordelijkheid is observeren en rapporteren. Als Bewaking zal je het kasteel en de auto’s controleren. De bewakers houden mobiel contact met elkaar.

Vereiste vaardigheden: je dient minimaal 21 jaar of ouder zijn, vloeiend Nederlands en ENGELS te kunnen spreken, goed zijn in geweldloze communicatie, fysiek en mentaal gezond zijn. Aan de ene kant dien je vriendelijk, kalm, open en intuïtief te zijn en aan de andere kant dien je zelfverzekerd, direct, duidelijk en streng zijn. De uitdaging van het doen van beveiliging op het Yoga Festival is om altijd gefocust te zijn, zelfs als je net yoga-oefeningen of meditatie hebt gedaan.

Let op: deze vacatures zijn NIET VOOR MENSEN ZONDER FESTIVAL ERVARING!!!

Diensten – 4 uur – Halve korting, 8 uur – Volledige korting

BPT bijeenkomst donderdag om 11 uur

 

Verzorging, er zijn vier mensen nodig voor dit gebied:

In de gastvrijheid werken we in het kasteel en bieden de service aan de gasten. Het zal een geweldige ervaring zijn, vooral als je van teamwork houdt. Je verwelkomt de mensen op het festival, beantwoordt hun vragen, helpt ze met registreren, het vinden van hun kamer en het vinden van de Missel groep en Workshops. Het werk is 4 uur per dag, 2 keer, in de ochtend en in de middag 2 uur. Je draagt een speciaal t shirt zodat je goed herkenbaar bent

 

Kindergroepen

We verwelkomen je graag in ons team.

Het bieden van zorg en ondersteuning aan onze toekomstige Yogi’s is een ongelooflijke eer! Alle Sevadars in de kindergroepen hebben liefde voor kinderen, geduld, flexibiliteit, creativiteit en teamwork vaardigheden. Het is ook belangrijk om een ​​uitstekende communicator te zijn, kalm, betrouwbaar en punctueel. Het is een vereiste dat alle Kinder Sevadars bereid en in staat zijn om de hele tijd op het yogafestival te blijven. Ook is een deel van de Seva voorafgaand aan het festival noodzakelijk, dit is het goed organiseren van de activiteiten, de planning en de benodigde spullen regelen, binnen het Team van de leeftijdsgroep. Hierover communiceer je via e-mail, whatsapp en messenger. Iedere Sevadar krijgt een Draaiboek om je voor te bereiden.

Op de eerste dag van het festival, donderdag, is om 15:00 uur de eerste Bijeenkomst voor Alle Kindergroep leiders! De andere dagen vindt deze plaats tijdens het ontbijt in de Kinderruimte. Aanwezigheid bij de eerste bijeenkomst en de dagelijkse bijeenkomst is essentieel.

    • Alle posities zijn fulltime of parttime.
    • Full-time Sevadars ontvangen een 100% korting en zijn in actie van 8:00-16:30* tijdens het festival.
    • Part-time Sevadars ontvangen 50% korting en dienen van 8:00- 12:30* of 12:00- 16.30* uur, met half uur pauze. Er is een half uur overlap tussen de ochtend en de middaggroep bij 4 uur seva, zodat de overgang soepel verloopt.
    • Alle Sevadars helpen bij het opzetten van het kinderkamp aan het begin van het festival en aan het einde met het opruimen.

Hoofd Groepsleider (voltijds) – 8 posities beschikbaar

Doel: Je taak is om voor de kinderen te zorgen (in een bepaalde leeftijdsgroep) tijdens het dagprogramma van het Festival door Kundalini-yoga principes op te nemen in leuke en innovatieve activiteiten. Een belangrijk onderdeel van deze rol is om volledig aanwezig te zijn in het NU bij de kinderen en hen een veilige plek te bieden om te verkennen en te spelen.

Vereisten: Je bent 24 jaar of ouder. Je neemt het voortouw in de voorbereidingen, plannen maken, met ideeën komen en dit communiceren met de assistent groepsleiders vóór het festival. Ook regelt de Seva Coördinator voor het Festival een verklaring omtrent gedrag met je. Je bent donderdag om 12:00 uur op het Festival tot maandag 12:00 uur.

Assistent Groepsleider (vol of deeltijd) – 12 posities beschikbaar

Doel: jouw taak is om te zorgen voor een kleine groep, om ondersteuning te bieden voor activiteitenplanning, organisatie en probleemoplossing wanneer deze zich voordoen. Een belangrijk onderdeel van deze rol is ervoor te zorgen dat uw groep heeft wat nodig is om een ​​geweldige ervaring te hebben.

Vereisten: Voor het festival ben je beschikbaar voor planning en organisatie en regelt de Seva Coördinator met jou een verklaring omtrent gedrag. Je bent donderdag voor 15:00 uur op het Festival tot maandag 12:00 uur

Speciale projectleiders (voltijds of deeltijds)- 2 posities beschikbaar

Doel: Je organiseert in overleg met de Hoofd groepsleiders 1 speciale activiteit.

Verder help je elke dag bij de coördinatie van ochtend snacks, lunches en middag snacks. Je werkt rechtstreeks met de Kinderkok, het serveren van maaltijden, zorg dat alles goed verloopt, help waar nodig!

Vereiste:Je bent donderdag voor 15:00 uur op het Festival tot maandag 12:00 uur

 

Keuken

In de eerste plaats is werken in de keuken een prachtige zegen en een ervaring die het waard is om te hebben. Je bent van harte uitgenodigd om ons team te komen versterken. Er zijn enkele vereisten. Het bereiden van voedsel voor meer dan 500 mensen kan alleen soepel gaan als je graag in een team werkt. En teamwerk vereist betrouwbaarheid en stiptheid. Het werk in de keuken is onderverdeeld in verschillende ploegen, zoals  koken, ontbijt, snijden, middag snack, diner, thee, Golden milk en de afwas. Alle groepen delen dezelfde plek en gereedschappen, dus we moeten op tijd zijn om het festivalschema bij te houden. Op deze manier kunnen we allemaal verbonden zijn door ontspannen te blijven en dezelfde lach te delen. De keuken is een fysiek uitdagende plek omdat we werken met hete en zware pannen en in de keuken is het ook warm. Je dient je aan de taak houden.

Hier is meer informatie en feiten:

– Kortingen: 4 en 8 uur werk per dag met respectievelijk 50% en 100% korting (Volledige korting is voor nieuwkomers ALLEEN onder speciale omstandigheden).

– Alle keuken sevadars dienen te arriveren op het Festival op donderdag vóór 14:00 uur.

– De aanvraag voor seva taken begint vanaf 1 oktober.

 

Gurdwara

De Gurdwara is de plaats van toewijding van het festival en wordt beheerd door Seva, dat wil zeggen onbaatzuchtige dienstbaarheid. Als je wilt dienen in de Gurdwara, wordt dan Sevadar van de Gurdwara Misl. Voor de Gurdwara Misl dien je minstens twee keer op een yogafestival te zijn geweest. De seva van deze Misl begint op de openingsdag van het Festival met de opzet van de Gurdwara.

Als je ervaring hebt met de Gurdwara, je voelt je er toe aangetrokken, en je wilt een groot deel van je tijd besteden in de Gurdwara dan is dit iets voor jou. Wahe Guru. 

De taken zijn o.a.:

  • Akhand Path
  • Projector bedienen
  • Set-up, onderhoud en opruimen
  • Prashaad maken en uitdelen
  • Voeten wassen.

Het programma in Gurdwara loopt van 6 uur ’s ochtends tot 22 uur’ s avonds, met enkele evenementen en taken ook ’s nachts. De Seva Coördinator bepaald je werktijden.

Vereisten: in het Engels kunnen communiceren. Je komt ’s ochtends op de dag dat het festival begint (donderdag) aan.

 

Blessed are those who overpower their passion by compassion, their character by grace, their identity with virtues and values and serve those who are in need, as a call of duty. May these beings be blessed forever and their families and their life be blessed with prosperity and virtues. May we all understand there is one God; in His oneness He has given us one strength of breath of life. May we expand it to be pure, powerful and project to serve all human beings and life on this Earth, for the sake of goodness, so we may create an impact of good living, goodwill and good manners. Sat Nam.

Yogi Bhajan 10/7/99

 

 

 

Informatie voor standhouders

Als je interesse hebt om een stand op de bazaar te nemen, vind je hier alle informatie die je nodig hebt.
Hoe werkt het:

  1. Registreer je voor de Winter Solstice (weekend of hele festival).
  2. Registreer je voor de BAZAAR door een mail te sturen naar de Bazaar manager (livjot.kaur.belgium@gmail.com) met in bijlage je ticket voor de Winter Solstice, kleine uitleg met wat je wil verkopen, en hoeveel meter tafel of ruimte je nodig hebt. Je kan enkel verkopen zolang je ticket geldig is!
  3. Zodra je betaling is gedaan, ben je geregistreerd en ontvang je een nummer van je stand.
  4. Aanmelden voor de bazaar kan tot 6 december 2019.
  5. We beperken het aantal leveranciers, die dezelfde producten verkopen om de variëteit te behouden op de bazaar.
    Informeer wanneer je je registreert of het mogelijk Is jouw producten/diensten te delen.

 

2019 prijzen voor de Winter Solstice Bazaar.

  • De diepte van je standplaats is 2m en per strekkende/lopende meter betaal je 20 euro (2m²= 20 euro) per avond.
  • Tafels en stoelen kunnen gratis verstrekt worden door het Winter Solstice team indien nodig.

INBEGREPEN : Stoelen, eten op de site
NIET INBEGREPEN: Elektriciteitskabel, meerdere pluggen, verzekering, schoonmaken en opruimen van jouw stand op de laatste dag.

 

GEVRAAGDE EN VERPLICHTE SEVA

Elke exposant krijgt samen met de factuur een dag seva toegewezen om eten te serveren naar de overige mensen die een stand hebben op de bazaar. Instructies en verdere details volgen na het aanmelden.

Opstellen Bazaar: vanaf 11 uur donderdag 18 december
Opruimen Bazaar: voor 8 uur maandag 24 december moet alles leeg!
Openingsuren Bazaar: 17 uur tot 21.30 uur

Informatie over de healing en massage ruimte

1. Tijdens het Yogafestival december 2019 wordt er gebruik gemaakt van één grote healingruimte samen met een thee lounge. Deze healing en massage ruimte is in de kasteelboerderij, waar de belangrijkste activiteiten plaats zullen vinden, tegenover de Bazaar in de Napoleonzaal.  Er is ruimte voor 10 á 13 verschillende activiteiten.
2. Als je belangstelling hebt voor een plekje in de healing ruimte stuur dan een mail naar Tejpal Singh ( erikvandendungen@gmail.com ) met een omschrijving welke activiteiten je wilt gaan aanbieden. Op basis van die omschrijving, die wel moet passen in de geest van het kundalini yoga festival, wordt bepaald of je een plek toegewezen kan krijgen. We willen daarnaast ook vermijden dat er een te eenzijdig aanbod gaat plaats vinden. Mocht je nog vragen hebben laat het me dan s.v.p. weten.
3. De prijs voor een sessie van een half uur is max €25,- Hierdoor houden we het voor de deelnemers aan het festival laagdrempelig om een  healing en/of massage te kunnen ervaren.  Van dit bedrag vragen we een donatie afdracht van 11% aan het festival.  De resterende opbrengst is voor de betreffende healer/masseur
4. De Sat Nam Rasayan healings en Karam Kriya Consults vinden  plaats op donatiebasis achteraf, de betreffende healers doen dit op Seva-basis. Deze opbrengst is, na afdracht van 11% aan het festival, voor betreffende organisaties.
5. De werkplekken zullen worden gescheiden door kamerschermen. Deelnemers zullen zelf voor de inrichting zorg te dragen. De ruimte is ongeveer 2,5 bij 2 meter. Deelnemers worden gevraagd een korte tekst aan te leveren, zowel in het Engels als het Nederlands van hun activiteiten t.b.v. de website.
6. Inrichten van de ruimte vanaf 11 uur donderdag 19 december de openingsuren zijn gelijk aan die van de bazaar van 17 uur tot 21.30 uur